Ofte stilte spørsmål - Frequently Asked Questions
Campr fungerer som AirBnB gjør for boliger. Vi gjør det trygt og enkelt å leie ut bobilen eller vognen din. Du laster opp kjøretøyet ditt med bilder og tekst og velger når du skal bruke den selv og til hvilken pris du vil leie den ut, resten av døgnene skal vi hjelpe deg å leie ut. Bilen din blir deretter publisert på Campr og nå kan leietaker sende forespørsler om å booke bilen din. Når du mottar en forespørsel får du en mail med informasjon om hvem som ønsker å booke den og du kan enkelt godkjenne denne eller be om mer informasjon. Hvis du velger å godkjenne vil vi trekke penger fra leietaker og disse overføres til deg når leien starter.
Vi trekker også leietaker for depositum, slik at vi kan sikre eventuelle skader som kan oppstå i et leieforhold
Ja det kan vi! Gå til denne siden så hjelper vi deg!
Du kan selv bestemme når den enheten din er ledig for utleie. Dette kan du endre i kalenderen til enheten din. Du går til menyen i Campr og trykker:
- "Mine annonser"
- Trykk på annonsen
- "Rediger annonse"
- Neste" som er nederst på siden helt til du får opp kalenderen
- Merk de dagene bobilen/vognen er opptatt
- "Neste" helt til det står Publiser
- "Publiser"
Campr tar inn depositum for hver leieperiode, så det trenger ikke du som utleier å gjøre. Depositumet trekkes 10 dager før leien og refunderes 10 dager etter leien er over. Depositumet kan brukes til å dekke skader som har oppstått under leie. Hvis det er bruk av bompenger, ferjer og andre ting, er det best at dette gjøres opp mellom utleier og leietaker. Hvis dette ikke er mulig kan depositumet brukes til dette. Hvis det skal trekkes i depositumet etter endt leie, skal "skjema for tilbakelevering" fylles ut, signeres av utleier og leietaker og sendes til post@campr.no.
Campr sin forsikring for utleier trer i kraft hvis det har vært en skade på enheten under utleie som du som utleier bruker din forsikring for å dekke. Ved skade skal du informere ditt forsikringsselskap og få enheten takstet. Når enheten er takstet, skal taksten sendes til post@campr.no. Når ditt forsikringselskap har godkjent at de dekker skaden vil Campr sin forsikring tre i kraft.
Campr sin forsikring vi da:
- Dekke egenandel på din forsikring, maks kr 10.000,-
- Utbetale 15% av skaden verdi som kompensasjon for eventult bonustap og omkostninger, maks kr 20.000,-
- Hvis enheten ikke er kjørbar etter skaden, få dekket 50% av tapt leieinntekt (for maks 28 leiedager) du har på bekreftet leie i Campr, maks kr 30.000,- for bobil og kr 10.000,- for campingvogn.
Ved skade skal dette fylles inn i "Skjema for tilbakelevering" som skal sendes til post@campr.no.
Hvis dette er en skade som dekkes av forsikring, skal eieren i tillegg melde om skaden til sitt forsikringsselskap som oppretter sak.
Når saken en godkjent av eierens forsikringsselskap, skal takst og skadenr meldes til post@campr.no.
Kansellerer leietakeren 90 dager før leieperioden starter vil vi tilbakebetale hele leiebeløpet. Ved kansellering mellom 90 og 21 dager før Leieperioden starter vil leietakeren få tilbakebetalt 70% av leiebeløpet, foruten bestillingsgebyr til Campr. Ved kansellering mindre enn 21 dager før leieperioden starter vil ingen tilbakebetaling forekomme.
Hvis en eier kansellerer en bekreftet bestilling, vil Leietakeren bli refundert i sin helhet, og krav om tilleggsbetalinger vil opphøre. Hvis avbestillingen skyldes Eierens mangler, vil Eieren være ansvarlig for alle direkte ekstrakostnader som Leietakeren må betale for å leie et alternativt kjøretøy, campingplass eller båtturer betalt før avbestillingen, dog alltid begrenset til en verdi på maksimalt 50% av Leiebeløpet.
Eiers erstatningsansvar i henhold til dette punkt gjelder ikke hvis (a) kanselleringen skyldes at Kjøretøyet er skadet eller på annen måte er i ikke-utleiebar tilstand forårsaket av en forutgående utleie via Campr, eller hvis (b) kanselleringen skyldes force majeure.

